Inputside til NETTE's Logbog

Copyright © 21 Feb 2009 12:21 Flemming Bitz

My status

På denne side kan du skrive et indlæg i NETTE's logbog

Skriv indlæg i logbogen her:

Navn:

Position:

Log tekst:

NB:  [klik her]  for også at få vist sidste indlæg i Nette's Logbog!

Position: Kokkedal
Date: 03-Jun-2003
Time: 04:16

Kommentar

Turen til Brasilien og Caribien er slut. NETTE står nu - som planlagt - på land på Trinidad og venter på nye eventyr.
Den sidste del af turen tilbage til Trinidad forløb helt uden problemer.
Vi var inde på Bequia, Tobago Cays, Union Islands- se rejsebrevet:
Carriacou og Grenada - se rejsebrevet:

Hilsen fra Flemming

Position: Cumberland Bay paa St. Vincent
Date: 04-Apr-2003
Time: 14:55

Kommentar

Hej alle! Vi ligger i Cumperland Bay på St. Vincent. I går var vi en tur oppe på vulkanen Soufriere. Vi tog af sted om morgenen og var oppe på kanten vulkankrateret kl. 12. Derfra var der en fantastisk udsigt over St. Vincent og selve vulkankrateret. Det er virkelig en tur, som jeg må prøve, næste gang jeg kommer til St. Vincent. Turen ned var faktisk det sværeste syntes jeg. Jeg fik ondt i mit venstre knæ, fordi jeg hele tiden måtte bruge foden i en akavet stilling til at bremse med. Så nedturen tog næsten lige så lang tid, som opturen - dvs. ca. 4 timer; men forløb uden uheld. Vi var meget trætte da vi kom ned, og i dag er jeg stadigvæk meget træt i benene. Turen med taxa og guide kostede 250 EC$ dvs. ca. 700 kr. for alle. I dag er vi så taget til hovedstaden Kingstown, hvor vi vil bruge dagen til at ose rundt og bla. se den botaniske have. Jeg hentede Karsten og Laila i lufthavnen på St. Lucia. Næste dag sejlede vi til Soufriere, hvor vi kastede anker ud for byen. Dagen efter tog vi en bus til hovedstaden Castrice og brugte dagen til at ose rundt for at se byen. Dagen efter sejlede vi så til Cumberland Bay på St. Vicent. I morgen fortsætter vi til Bequia. Jeg er ved at få liv i min bærbare computer igen, så jeg håber snart at få opdateret mine rejsebreve med billeder igen. Jeg tog en masse flotte billeder på turen til vulkanen, som jeg gerne vil dele med jer.

Position: Soufriere paa St Lucia
Date: 01-Apr-2003
Time: 17:13

Kommentar

Hej Alle! I går kom NETTE til Soufriere på vestsiden af St. Lucia fra Vieux Fort. I dag har vi taget bussen til hovedstaden på St. Lucia Castrice, hvor vi vil bruge resten af dagen til at 'ose' rundt i byen. Alt vel ombord. Hilsen fra besætningen paa NETTE Flemming Carsten og Laila.

Position: Soufriere på St. Lucia
Date: 01-Apr-2003
Time: 17:11

Kommentar

Hej Alle! I går kom NETTE til Soufriere på vestsiden af St. Lucia fra Vieux Fort. I dag har vi taget bussen til hovedstaden på St. Lucia Castrice, hvor vi vil bruge resten af dagen til at 'ose' rundt i byen. Alt vel ombord. Hilsen fra besætningen på NETTE Flemming Carsten og Laila.

Position: Vieux Ford, St.Lucia
Date: 27-Mar-2003
Time: 19:55

Kommentar

Hej alle! Så er det gode skib NETTE nået til Vieux Ford på St. Lucia. Vieux Ford ligger lige ved den internationale lufthavn her på St Lucia. På søndag vil jeg hente det sidste hold gaster - Karsten og Laila - på denne tur med NETTE. Vi vil så de næste små 3 uger sejle sydpå til Trinidad. Hvor NETTE bliver sat på land til næste år.

Position: Bequia , Saint Vincent & Grenadinerne, Caribien
Date: 21-Mar-2003
Time: 14:35

Kommentar

Hej Alle! En lille hilsen fra S/Y NETTE, som stadigvæk ligger i Bequia. Jeg har problemer med min bærbare computer - den vil ikke starte! Indtil computeren bliver repareret vil hjemmesiden desværre ikke blive opdateret med nye billeder. Hilsen Flemming Bitz

Position: Bequia, Saint, Vincent & Grenadinerne
Date: 17-Mar-2003
Time: 15:28

Kommentar

Hej Alle. Det gode skib NETTE er netop ankommet til Bequia fra Chaguaramas på Trinidad. Under vejs lå jeg for anker et døgn ud for Saint Georg på Grenada unde at være checket ind. Turen forløb helt uden problemer

Position: Chaguaramas paa Trinidad
Date: 13-Mar-2003
Time: 19:13

Kommentar

Hej alle! Så sejler S/Y NETTE videre fra Chaguaramas på Trinidad. Denne gang går turen til Grenada, Bequia og St. Lucia. Denne rute sejler jeg alene. Måske springer jeg over Grenada og går direkte til Bequia. Min plan er at gå på den læ side (vest om øen) af Grenada til Bequia. Distancer er ca. 150 sømil, og vil tage et par døgn. Jeg vil så blive på Bequia en 14 dages tid, inden jeg fortsætter til St. Lucia. På St. Lucia får jeg 2 nye gaster ombord Karsten og Laila den 30 marts. De sejler så med tilbage til Trinidad de følgende 3 uger. Vi regner med at være tilbage omkring den 17 april. Den 22 april skal NETTE så på land i Power Boats, og jeg flyver hjem til DK. den 28 april.

Position: Chaguaramas
Date: 28-Feb-2003
Time: 18:26

Kommentar

Hej alle! Så er NETTE ankommet til Chaguaramas på Trinidad. Vi sejlede fra Tobago i går aftes og ankom kl. 12. De næste dage vil vi deltage i det store karneval her på Trinidad. Henrik, Kirsten og lille Daniel tog hjem til Danmark fra Tobago i går aftes. Hilsen fra besætningen på NETTE Flemming og Elise

Position: Charlotteville på Tobago
Date: 17-Feb-2003
Time: 15:50

Kommentar

Hej Alle! NETTE ligger stadigvæk i Charlotteville på Tobago. Min kone Elise er kommet, og Allan og Majken er afmønstret fra båden. Ellers er alt ok. Vi vil blive her i Chalotteville indtil 27. februar, hvor vil vi sejle til Chaguaramas på Trinidad for at deltage i 2003 karnevalet der. Hilsen fra besætningen på NETTE Flemming og Elise.

Position: Charlotteville, Tobago
Date: 07-Feb-2003
Time: 23:53

Kommentar

Hej alle! Første del af rejsebrevet fra Tobago er kommet: http://geocities.com/sw_nette/7rejsebrev/tobago/7rejsebrev_3.htm

Position: Charlotteville Tobago
Date: 06-Feb-2003
Time: 22:09

Kommentar

Hej alle! NETTE ankom til Charlotteville paa Tobago i formiddags efter et døgns sejlads fra Barbados. Turen forløb helt uden problemer. Hilsen fra besætningen på NETTE Flemming Allan og Majken

Position: Barbados
Date: 30-Jan-2003
Time: 15:07

Kommentar

Hej Alle! Vi er netop ankommet til Barbados. Turen forløb helt uden problemer. Vi ankom i går aftes ved 23 tiden efter 5 døgns sejlads fra Surinam. Vi lagde os ind i dybvandshavnen for at checke ind. Myndighederne havde lukket og åbnede først kl. 6 her til morgen, så vi lagde os til at sove. Kl. 6 stod vi så op og fik checket ind. Derefter sejlede vi til Carlish Bay og kastede anker, fik dingy'en gjort klar og sejlede i land. Barbados er noget helt andet end Surinam. Alt er meget engelsk, og levestandarden ser ud til at være som i Vesteuropa. Det samme er priserne. Prisen for Internettet er omkring 50 kr. for en time. Hilsen fra Barbados fra besætningen på NETTE Flemming, Allan og Majken

Navn: Ingmar på Stressless
Position: 11 grader 09N och 58 grader 08W.
Date: 29-Jan-2003
Time: 23:22

Kommentar

Hej Den 28/1 klockan 23.15 hade Flemming 144 Sjömil kvar till Babados 15 knops ostlig vind och Nette gör 5 knop. Allt väl ombord på Nette Flemming/Ingmar pa Stressless

Position: 09 grader 28N og 56 grader 59W
Date: 28-Jan-2003
Time: 23:51

Kommentar

Allt ok. Han hade 265 sjömil till Barbados klockan 23.20 UTC den 27/1. Nordostlig 15 knops vind och han gör ca 5 knop med Nette fortfarande mot Barbados. Flemming/Ingmar på Stressless

Position: 07 grader 44N och 56 grader 03W
Date: 27-Jan-2003
Time: 19:45

Kommentar

Modtaget af Elise via Mail Nettes position var den 26/1 klockan 23.30 UTC 07 grader 44N och 56 grader 03W Fortfarande kurs mot Barbados. Allt väl ombord Flemming/ Ingmar på Stressless

Navn: Ingmar på Stressless
Position: 06 grader 14N och 55 grader 19W.
Date: 26-Jan-2003
Time: 12:42

Kommentar

Melding modtaget af Elise via mail "Hej Karsten har fått en strong influensa och ligger inlagd på hospital. Jag kör radionätet till Karsten kommer tillbaka. Flemming bad mig sända sin position till er. Den är 06 grader 14N och 55 grader 19W. Han är på väg mot Barbados om vinden håller den riktning den nu har. I annat fall så går Nette mot Tobago. Allt väl ombord på Nette.. Flemming/ Ingmar på Stressless"

Position: Paramaribo i Surinam
Date: 24-Jan-2003
Time: 21:05

Kommentar

Hej Alle! I morgen sejler NETTE med besætning videre til Barbados, som vi har besluttet at besøge inden Tobago. I kan følge med her i logbogen hvordan sejladsen forløber. Hver dag vil vi, som sædvanlig, forsøge at få kontakt via SSB-radio med Karsten i Panama. Karsten vil så sende positionsmail hver anden dag, disse mails bliver lagt ind i denne logbog. Vi forventer at turen til Barbados vil tage omkring 5 dage. Dvs. vi skulle være fremme i Bridgetown, Barbados omkring den 30. januar Hilsen fra Flemming Majken og Allan

Position: Paramaribo i Surinam
Date: 24-Jan-2003
Time: 20:58

Kommentar

Hej Alle trofaste læsere af NETTE's rejsebreve! Så er der igen et rejsebrev fra NETTE. Denne gang er det om vores ophold i Surinam - det tidligere Hollandsk Guyana. Her er linket: http://geocities.com/sw_nette/7rejsebrev/7rejsebrev.htm Har du læst rejsebrevet fra Djævleøen i Fransk Guyana? Her er linket: http://www.geocities.com/sy_nette/6rejsebrev/6rejsebrev_2.htm Kender I nogen, som kunne være interesseret i at sejle med NETTE i Caribien, fra omkring 1 marts 03 til omkring 1. maj 03 ? Så send et mail til flemming_bitz@hotmail.com - på forhånd tak.

Position: Paramaibo hovedstaden i Surinam
Date: 20-Jan-2003
Time: 22:07

Kommentar

Har du lyst til at komme med NETTE på Djævleøen? Der er kommet en opdatering til 6. Rejsebrev, hvor vi fortæller om vores oplevelser på Djævleøen i Fransk Guyana. Her er linket til siden: http://www.geocities.com/sy_nette/6rejsebrev/6rejsebrev_2.htm Hilsen fra Flemming, Majken og Allan

Position: Parimaribo hovedstaden i Surinam
Date: 20-Jan-2003
Time: 18:27

Kommentar

Hej Alle! I morges anduvede NETTE hovedstaden i Surinam Paramaribo. Vi sejlede fra Djævleøen i Fransk Guyana i Forgårs aften, og turen forløb uden problemer. Vi regner med at blive her i Surinam en lille uges tid. Derefter har vi talt om at sejle til Barbados, før vi slutter på Tobago. Hilsen Fra besætningen på NETTE Flemming Allan og vores yngste gast Majken

Position: Kourou i Fransk Guyana
Date: 16-Jan-2003
Time: 19:34

Kommentar

Hej Alle! Så er NETTE nået til Kourou i Fransk Guyana. Det er det sted det Europaiske Rumfartscenter ligger. 6.rejsebrev er kommer: http://www.geocities.com/sy_nette/6rejsebrev/6rejsebrev.htm

Position: Cayenne, Fransk Guyana
Date: 10-Jan-2003
Time: 19:04

Kommentar

Hej alle Så er NETTE ankommet til Cayenne i Fransk Guyana efter 5 dages sejlads fra Belém i Brasilien. Turen forløb uden problemer. Det meste af turen sejlede vi for en lille fok alligevel gik vi omkring 6 Knob.

Navn: Karsten Panama
Position: 04-53 N 51-38 W
Date: 10-Jan-2003
Time: 18:12

Kommentar

Jan 9/03 18:40 Pantime Radio kontakt (SSB) med S/y. NETTE her til aften 23:00 UTC som melder: Alt vel om bord, forventer ankomme French Guyana (Syd for Cayenne) i løbet af natten eller i morgen ( ca. 40 sømil tilbage) Hilsen besætningen S/y. NETTE Sendt af Karsten Panama E-mail: karnel@cableonda.net

Navn: Karsten Panama
Position: 01-39 N 48-22 W
Date: 09-Jan-2003
Time: 00:08

Kommentar

Jan. 7/03 18:30 Pantime Radio kontakt (SSB) med S/y. NETTE her til aften 23:00 UTC som melder: På vej fra Belem til French Guyana Alt vel om bord Hilsen Besætningen S/y. NETTE Sendt af Karsten Panama E-mail: karnel@cableonda.net

Position: Belém
Date: 03-Jan-2003
Time: 16:57

Kommentar

Vi har fået en ny gast ombord, det er Majken, som skal sejle med til Tobago. Vi er altså igen 3 ombord. På søndag den 5/1 - 03 starter vi turen fra Belém mod Cayenne i Fransk Guyana. Distancen er ca. 550 sømil, så vi regner med at være fremme omkring den 11 eller 12 januar 03. Vi vil kontakte Karsten i Panama via SSB-radion hver dag og afgive vores position. Karsten vil så hver anden dag sende positions mails, som bliver lagt ind i denne logbog. Er der nogle radioamatører som har lyst til at lytte med, når vi taler med Karsten, så er frekvenser og tidspunkter her: Karstens Net hver dag kl. 23.00 UTC. Frekvensen er maritime frekvenser: 16.546 Mhz, som regel skiftes efter selve opkaldet til 16.537 Mhz Her er flere informationer om Karstens Net: http://www.geocities.com/yacht_nette/rtchan.html#Karsten Hilsen fra besætningen på NETTE Flemming. Allan og Majken

NB: Har du lyst til at læse ældre dele af logbogen så klik her